טיפול שיננית: כל מה שצריך לדעת על טיפול שיננית

השיניים שלנו מחייבות תחזוקה שוטפת. שגרת התחזוקה של השיניים כוללת את הפעולות הבסיסיות שחייבות להיעשות באופן יומיומי שזה אומר צחצוח שיניים והקפדה על סילוק שאריות מזון מכל חלל הפה שזה אומר רווחים בין השיניים, באזור החניכיים וכו’.

מעבר לכך חשוב לבקר מידי פעם אצל השיננית. מהו טיפול שיננית? כל כמה זמן צריך לבצע טיפול כזה? איך שומרים על היגיינת הפה לאחר טיפול שיננית והאם יש דרכים להסיר אבנית באופן עצמאי? על כך ועל שאלות נוספות נענה כאן בהמשך.

מה זה בכלל שיננית?

טיפול שיננית הוא בעיקר ניקוי השיניים מאבנית. הניוקי מתבצע עד למקום החיבור של השן עם החניכיים כאשר מוסרת כל הפסולת, שאריות מזון שהצטברו וכמובן אבנית. במקרים רבים השיננית אף תבצע טיפול פלואוריד.

כל כמה זמן מומלץ לבצע שיננית?

אין המלצה גורפת לגבי התכיפות לביקור אצל שיננית כי לכל אחד יש את התנאים שלו ואת מצב החניכיים שלו ובהתאם לכך נקבעת התכיפות לביצוע הטיפול.

ההמלצה בגדול היא לבקר אצל השיננית לפחות שלוש פעמים בשנה. כלומר אחת לארבעה חודשים. אם אתם סובלים מרגישות בחניכיים, אתם סובלים מדימומים, מנפיחות, כאבים או הצטברות רבה של אבנית, ברור שיהיה עליכם להעלות את התכיפות של הביקורים שלכם אצל השיננית. לרוב זה יחייב אתכם בביקור של אחת לשלושה חודשים.

דוקטור ג'רי כהן והצוות

יתרונות הקפדה על טיפול שיננית

רוב האנשים לא באמת מצליחים לעמוד בזה ואי הרבה אנשים שמגיעים אל השיננית רק בגלל שכבר חלפו ארבעה חודשים מהפעם הקודמת. לרוב אנחנו מגיעים כאשר כבר יש לנו כאבים או שהמראה של הפה נעשה דוחה ולא אסתטי.

אז כאן חשוב להבין כי טיפול קבוע מונע את הצטברות האבנית, מה שמונע התפתחות של דלקת חניכיים, הופעת כאבים ואף מסייע בשימור המצב הקיים תוך מניעת בעיות שעשויות להיווצר במהלך הזמן.

מעבר לכך מעניקה השיננית הדרכה יסודית איך וכיצד לצחצח ולנקות את השיניים מה שמסייע בתחזוקה נאותה של הפה גם לאחר הטיפול עד לטיפול הבא.

כמה זמן לוקח טיפול שיננית?

טיפול שיננית זה לא סיפור ארוך. לרוב לאחר עשרים דקות כבר תהיו אחריה.
ככל תקפידו על שגרת ביקורים קבועה אצל השיננית, הניוקי יהיה קל ופשוט יותר וכך גם לא יארך הרבה זמן.

איך לשמור על היגיינת הפה לאחר שיננית?

כפי שכבר ציינו, שיננית בחולון לא מסתפקת רק בניקוי האבנית וניקוי השיניים והחניכיים. היא גם נותנת הדרכה איך וכיצד לצחצח את השיניים ואיך לתחזק נכון את הפה. הדבר הנכון והחכם ביותר הוא אכן לתחזק את המצב גם לאחר הטיפול ופשוט להיצמד להוראות של השיננית. מי שירוויח מזה הכי הרבה זה כמובן אנחנו.

מי מוסמך לבצע טיפול שיננית?

המקצוע של שיננות היא למעשה מקצוע פרא רפואי בתוך התחום הזה של רפואת שיניים. כלומר, מדובר במקצוע שקשור לטיפול רפואי אישי כאשר העוסק בתחום אינו רופא, יש לו בסיס תיאורטי מדעי והוא עוסק בתחום הזה של היגיינת הפה תוך מתן טיפול מונע.

כדי להיות שיננית צריך להוציא רישיון מטעם משרד הבריאות. זה מחייב תהליך של לימודים בחינות ממשלתיות מקיפות והסמכה במוסד מוכר ומוסמך לכך.

האם מותר לאכול לפני שיננית?

אפשר לאכול לפני טיפול שיננית אך ברור שכדאי לצחצח שיניים לפני הטיפול על מנת להקל על הטיפול ולהגיע עם פה נקי ורענן.

האם מותר לאכול אחרי שיננית?

אחרי טיפול שיננית אין בעיה לאכול למורת שמומלץ לאפשר לחניכיים לנוח מעט ולהתאושש מהניקוי שברוב המקרים פוצעות אותן. המתנה של שעה לאחר הטיפול בהחלט יספק.

סוגי טיפולים אצל שיננית

טיפול מניעתי אצל שיננית, בהיותו טיפול יעיל, פשוט, זול ומהיר, יכול לחסוך כאב שיניים רב וטיפולים רפואיים מורכבים אצל רופא השיניים.

יתר על כן, שיננית מדריכה אודות שגרת טיפוח ושמירה על היגיינה האורולוגית בבית.

סילוק אבן שן

אבן שן נוצרת משקיעת מינרלים בתוך מרבצי רובן השן. האבן מאופיינת בצבע צהוב – אפרפר במרקם מחוספס פוגע באסתטיקה של פני השן. קצב היווצרות אבן שן שונה מאדם לאדם ולכן ע=כל אדם נדרש לבקר אצל שיננית בתדירויות שונות.

אבל השן, באופן עקיף מעודדת דלקות חניכיים, גורמת לדימום בצחצוח, לריח רע מהפה ונראה שגם מאיצה בשם כך את מחלות חניכיים הגורמות לנסיגת חניכיים ספיגת עצם סביב השן.

בעת הטיפול אצל שיננית, מוסרות אבן השן, ופני השטח חוזרים להיות חלקים ולבנים.

מחלות חניכיים

מחלות חניכיים היא תופעה שכיחה שממנה סובלים כ- 80% מהאוכלוסייה הבוגרת. בניגוד לדעה הרווחת בציבור, מחלת החניכיים אינה מוגבלת למבוגרים בלבד, וגן ילדים ובני נוער חשופים למחלות אלו.

אדמומיות בחניכיים ודימום בעת צחצוח הם סימנים ראשונים של דלקת חניכיים, החמרה במצב הלקת תגרום להופעת מחלת חניכיים מתקדמת.

רוב האנשים אינם סובלים מכאבים עקב מחלת החניכיים היא לרוב אינה מורגשת. לכן ביקור תקופתי אצל שיננית יכול להתריע על קיומה.

האבנית ומשקעים שונים, כגון שאריות מזון ורובד חיידקים, הם הגורם הראשוני להיווצרות דלקת חניכיים. זו הסיבה שחשוב למנוע הצטברות אבנית, שיכולה לגרום לדלקת אך גם למראה לא נקי וריח רע מהפה.

מומלץ לשלב טיפולי שיננית עם בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים, וכך לאתר בעיות בשלב ההתחלתי.

אסתטיקה

בעידן של אסתטיקה וטיפוח, טיפול שיננית מעיניק םג לובן וברק לשיניים, שכן השיננית מסירה כתמיםנוצרים עקב שתיית קפאין, אכילת מאכלים מרובים בצבעי מאכל ומניקוטין.

טיפול ברגישות שיניים

אחוז גדול מהאוכלוסייה סובל מרגישות של חום וקור בשל חשיפת שורשי השיניים, מחלות חניכיים מתקדמות, צחצוח שיניים אגרסיבי ושימוש במברשת שיניים קשה מדי. עקב סיבות אלו שורשי השיניים נשפים ומחילה בעיה של רגישות בעת שתיית משקאות חמים או קרים וכן בעת צחצוח ומגע עם האוויר.

השיננית מנחה את המתרפא באיזו משחת שיניים להשתמש, באיזו מברשת שיניים להשתמש ואיך לצחצח שיניים על מנת להפחית רגישות.

ביקור סדיר אצל שיננית ביקור תקופתי אצל רופא השיניים משפר את בריאות הפה והשיניים שלכם ושל ילדיכם, יעניק לכם בריאות טובה יותר, ויאפשר לכם לאכול, לחייך ולדר בנוחיות ובביטחון ועניק לכם מראה אסתטי וזוהר.

איך להסיר אבנית מהשיניים ללא שיננית?

הסרת אבנית מהשיניים היא לא פעולה קלה ונדרשים לשם כך מכשור וציוד מיוחד. יש תכשירים שמיועדים לשטיפה או צחצוח שמבטיחים גם הסרה של אבנית ופלאק מהשיניים האם זה יכול להיות תחליף לטיפול שיננית? ברור שלא. כי אחרי הכול, תכשירים חזקים ואיכותיים ככל שיהיו עדיין לא מסוגלים לקלף שכבות של פלאק מהשיניים.

טיפול שיננית עמוק – למי זה מתאים?

טיפול שיננית עמוק זה למעשה טיפול הקצעת שורשים. זהו טיפול ניקוי עמוק במצבים של אבנית בכמות גבוהה וחניכיים מודלקות ורגישות. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית וללוקה שך הפה לאזורים.

האם כדאי לשים פלואוריד אצל שיננית?

השיננית תקבע האם יש צורך בפלואוריד ובאיזו תכיפות למרוח אותה.

שיננית לילדים: מאיזה גיל מומלץ?

ילדים גם זקוקים מידי פעם לטיפול שיננית כדי להרגיל אותם להיגיינת הפה וקבלת הדרכה לצחצוח נכון של השיניים. עם השן הראשונה שצומחת אפשר כבר לבקר אצל השיננית כדי לקבל הדרכה להמשך. לפרטים נוספים על טיפול שיניים לילדים >>

טיפולי שיניים לילדים

האם מומלץ לעשות שיננית לנשים בהריון?

אפשרי ואפילו חשוב לשמר את היגיינת הפה בזמן היריון. טיפול שיננית עדיף שייעשה בסמסטר השני של ההיריון.

שיננית בחולון – רק אצל נבחרת המומחים של ג’רי כהן

מחפשם שיננית מומחית שתבריק לכם את הפה? במרפאה שך ג’רי כהן תקבלו את המענה המושלם החיוך שלכם יהיה בוהק הרבה יותר!