טיפול שיניים

צמד המילים טיפול שיניים הם צמד מילים המכיל בחובו עולם ומלאו. בואו נלמד ונכיר מה עומד מאחורי אותו הצמד חמד. המקום הראשון שבו אנו נפגשים הוא ברפואת שיניים המשמרת. למעשה כאשר אנחנו מדברים במרבית המקרים על רפואת שיניים אנחנו מתכוונים לטיפול המשמר. בפועל כאשר שומרים היטב על הפה, מקפידים על צחצוח ועל ניקוי עם חוט דנטלי, מקפידים על ביקורות אצל רופא השיניים ואצל השיננית, אנחנו בעצם מבצעים את הפעולה המשמרת הטובה ביותר עבור הפה שלנו. מאידך אצל רופא השיניים הטיפולים השייכים לקטגוריית הטיפולים המשמרים הם הטיפולים הבאים:

טיפול בעששת בשיניים

עששת היא הפגם העיקרי המטופל ברפואת השיניים המשמרת.
אבל בעצם מזה (מה זה) עששת? עששת היא מחלה של רקמות השן הקשות. עששת אינה מבדילה בין דת מין או גזע וחיידקיה פוגעים ללא אבחנה בכל יצור בעל שיניים בכל העולם.

מה שאנחנו לא יודעים על עששת הוא שאיתור שלה בשלב הראשוני מאפשר טיפול בתוך הזגוגית של השן ומניעה של ההתקדמות שלה הלאה. רק אחרי שהעששת יצאה מתוך גבולות הזגוגית של השן רק אז ניתן להתחיל בטיפולי סתימות בהתאם לצורך. חשוב לדעת כי ישנם כל מיני גורמים אשר מעלים את ההשפעה והחשיפה לעששת. כמובן מידת השמירה והטיפול בשן עצמה. הצורה של השן האם היא חלקה או שיש בה זיזים וחריצים שעליהם יכולים להדבק שאריות אוכל ובזה לחולל שמות. מיקום השן, קשת השיניים וקרבתה לבלוטות הרוק משנים מאוד את מידת החשיפה לעששת. הרגלי לעיסה גם הם משפיעים מאוד כמו גם עמידה לא נכונה של השן בקשת השיניים.

הטיפולים המאפיינים את רפואת השיניים המשמרת הם:

טיפולי שורש וסתימות

כאשר עששת מתפתחת ופורצת את זגוגית השן נוצר חור. על מנת לשמור על בריאות הפה בכלל ובריאות השן בפרט חשוב מאוד לטפל בחור הזה, לנקות את הרקמות הנגועות בעששת ולסתום את השן מחדש. זאת כדי שהשן תהיה שוב חזקה ולא תחלה מחדש. כמו בכל מקרה אחר ברפואה גם כאן לגילוי מוקדם של החור יש משמעות למידת מורכבות הטיפול בו. במקרים הפשוטים מדובר בטיפול ללא הרדמה זריז במפגש בודד, במקרים מורכבים מגיעים למצבים שמצריכים טיפול שורש ואולי אף כתרים.
פולפיטיס – היא דלקת בפקעת העצבים או בכלי הדם שמזין את השן. פקעת עצבית זו נקראת מוך השן. הסיבה העיקרית לפולפיטים היא בעששת מוזנחת, שכתוצאה ממנה מגיעם למוך. חומרים טוקסיים המופרשים מחיידקים החודרים לפקעת וגורמים לדלקת. דלקת זו עם הזמן היא הגורם לכאבי השיניים העזים, ועל מנת לטפל בבעיה ביעילות יש להגיע אל השורש שלה תרתי משמע!

שמירה על הגיינה - ניקוי אבן ורובד דנטלי

לא רק על השיניים חשוב לגונן. גם החניכיים הרגישות יכולות לחולל אין סוף של בעיות עבור האדם הממוצע. מידי יום מצטברים על שינינו חיידקים ויוצרים שכבה דביקה וחסרת צבע שנקראת פלאק. עם הזמן במידה ולא מסירים את הפלאק הוא הופך לאבנית. החיידקים אשר נמצאים בתוך הפלאק יוצרים גירוי חיידקי אשר יוצר תגובה מקומית של דלקת בחניכיים. דלקות אלו פוגעות בחוזק השיניים ועלולות לגרום לנסיגת חניכיים ולעוד הרבה בעיות אחרות.

המקום בו רפואת השיניים המשמרת מסיימת את תפקידה, הוא המקום בו נכנסת לפעולה רפואת השיניים של שיקום הפה. במקרים של סתימות מורכבות לעיתים השן מאבדת מכושר עמידותה ויש לחזקה בכתר שיגן עליה. לפעמים המחיר של ההזנחה מגיע עד כדי איבוד השן. ישנם מקרים של נפילות או מקרים של מחלות אשר גורמים לאיבוד רב של שינים. וכיום עם המודעות לאסתטיקה ולאיכות החיים הפתרון לחזור ולקבל פה בריא מלא בשיניים הוא שיקום של הפה.

כאשר עוברים עקירות וחסרות שיניים בפה, כדי שאפשר יהיה להמשיך את החיים חשוב לשקם את הפה. אחד הפתרונות להחזיר את הפה למצב בריא הם השתלים הדנטלים. בפועל מדובר בהליך בו מחדירים ללסת בורג מתכתי ועליו מרכיבים כתר אשר בסופו של דבר מחליף את השן שאבדה. עד לא מזמן שיקום הפה עם שתלים היה כרוך בחובו הרבה זמן והחלמה לא פשוטה אולם שיטת All On 4-6, שמספר רופאים בודדים בארץ מטפלים בה, מאפשרת שיקום מלא של הפה בהיקף קטן או נרחב תוך זמן קצר ועם החלמה יחסית פשוטה. חשוב לדעת כי לא תמיד הסיבות לעקירות נובעות מעששת. לעיתים מדובר בשיני בינה שאין להן מקום לבקוע בפה. לעיתים מדובר במחלה פריודונטית מתקדמת ולעיתים במקרים של צורך שנוצר על מנת שניתן יהיה ליישר את המנשך ולסדר את השיניים כאשר במקרים כאלה כמובן אין צורך בשתלים.

אסתטיקה דנטלית

בעולמנו יש את הדברים שאתה נולד איתם ואי אפשר לשנות ויש את אלה שאפשר ואפילו כדאי לשפר ולשנות. אחד מהדברים הללו הם טיפולי שיניים אסתטיים. תחום ישור שיניים שהיה בעבר נחלתם של בני הנוער תופס כיום תאוצה בקרב אנשים מבוגרים. ישנן כמה שיטות החל מאלו המאפשרות שלא יראו את הגשרים וכלה בגשרים עם גומיות צבעוניות למעוניינים. מעבר לאסתטיקה הניכרת לעין הם גם מקבלים בסופו של דבר פה בריא יותר וזאת משום שאחרי היישור אין מקומות בפה בהם לא ניתן להגיע ולנקות ומכאן לחיידקים אין אפשרות לקנן ולהכות.

תחום נוסף שקיבל תאוצה בעשור האחרון הוא תחום הלבנת שיניים. אם בעבר היה מדובר בטיפול לכוכבים מהוליווד או לעשירים בלבד הרי שהיום הוא הפך לאחד מהטיפולים הנפוצים יחסית. ישנן שתי דרכי טיפול עיקריות כאשר האחת היא במרפאה אצל הרופא והשנייה היא בבית. לכל אחת את יתרונותיה וחסרונותיה. בגדול מדובר בזה שהטיפול במרפאה מהיר יותר אך מחזיק פחות ואילו השניה לוקחת יותר זמן ומחזיקה בהתאם.

לסיכום בכל מקרה של טיפול שיניים פשוט כמורכב החשיבות על פניה לרופא שיניים מנוסה ולמרפאה מבוססת הוא ברור לכולם. זה גובל בחיוני שהרופא המטפל בכם יהיה בעל ידע וניסיון רב בטיפול שעליו פניתם אליו. התפשרות בבחירת הרופא באיכות או בבטיחות בטיפול משמעו עבורכם סיכוי להיכנס לסיבוכים מיותרים. במיוחד במקרה של רפואת שיניים אין חכם כבעל ניסיון וכדי שהניסיון שלכם יהיה חיובי אל תתפשרו.

טיפולי השיניים שלנו:

טיפולי שיניים בהריון

טיפולי שיניים לנשים הרות

טיפולי שיניים לילדים

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

טיפולי שיניים בלייזר

טיפולי שיניים למבוגרים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​