בניית עצם: 3 שיטות מתוחכמות

1. בלון סיליקון

א. בלון להרחבת חניכיים

שיטה מיוחדת ומוצלחת במיוחד(!) במקרים של חוסר עצם הינה –הרחבה עם בלון סיליקון בשלב ראשון ובשלב שני (לאחר5-8 שבועות ) החדרת העצם החדשה. בכך מצטמצמת האפשרות לחשיפת העצם המושתלת (זיהום) וקימת שליטה טובה יותר בתהליך. השיטה יקרה ומורכבת מבחינה כירורגית.

ב. בלון להרמת סינוס

בשנים האחרונות גובר השימוש בבלון מתנפח (במים פיזיולוגיים) להרמת הממברנה בתוך הסינוס. כאמור הסינוס המצופה בממברנה דקיקה ויש צורך במשנה זהירות בזמן ניתוקה מהעצם ובכך לאפשר “כיס” אשר לתוכו יוכנס תחליף העצם. העצם הטבעית תשתחלף עם תחליף העצם ותתחבר לשתלים.

  1. לפני- חסר שן 16 והרמת סינוס עם בלון
  2. אחרי – השתלה
  3. הרמת סינוס עם בלון
  4. הרמת סינוס עם בלון

2. PRF - מיצוי תאי (PRF - Platelet Rich fibrin)

להגברת הצלחת ההשתלה אנו משתמשים במיצוי תאי. למעשה זה ריכוז של חומרים המזרזים ריפוי הנמצאים בדם. דם של המטופל העובר דרך צנטרפוגה ובכך מרכזים את החומרים הפעילים עד פי 10. מחזירים לאיזור הניתוח את התרכיז. מעודד בנית עצם עד 40% יותר ומגביר ריפוי של הרקמות הרכות ב-50%. שימוש בדם המטופל מבטיח התאמה ביולוגית מושלמת, ובנוסף היתרונות הבולטים הם: הכנה מהירה וקלה של חומר שאינו סינתטי ושאינו גורם ל ‘אלרגיה’ או תגובה אחרת.

טסיות הדם הינם תאים מיוחדים שנמצאים בזרם הדם בגופינו ותפקידן בין היתר ביצירת קריש דם ראשוני בזמן ריפוי פצע ובהפרשת חלבונים מסוימים העוזרים לזרז ריפוי והחלמת איזור ניתוחי. PRF הינו מיצוי תאי של טסיות הדם הנלקח מדגימת דם פשוטה.קריש הפיברין מכיל ציטוקינים וחומרי גדילה רבים טבעיים כגון: PDGF,TGF-β,IGF-1 שמצויים בטסיות הדם בריכוז גבוה ( Marx 1998,Choukroun 2001 ).

בנוסף, מיצוי זה מעודד יצירת כלי דם חדשים ההכרחיים לקליטת שתל עצם באתר ההשתלה. השימושים הינם בעיקר במצבים בהם אנו זקוקים לשימוש בחומר ביולוגי אוטוגני כחלק מפרוצדורה כירורגית שמטרתה בניית עצם חדשה ע”י תחליפי עצם סביב משתלים דנטליים או כהכנה של העצם הקיימת לצורך קבלת משתלים דנטלים בהמשך.

3. Sonic Weld - box technique

שיטה חדשנית של ד”ר מינוני א. שמקורה באיטליה , ומטרתה לבצע בניית עצם מודרכת לגובה ולרוחב במצבי קיצון של חסר עצם טרום השתלות דנטליות.
היתרון: חוזק, חומר נספג ומונע צורך בפרוצדורה כירורגית נוספת של הוצאת הפלטות והברגים.
הבנייה נעשית ע”י פלטות אשר נספגות לאחר מספר חודשים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​